پلاگین بلندر Eye Corrector که مخصوص اصلاح موقعیت پلکها و جلوگیری از برخورد آنها با چشم طراحی شده است؛ اگر کاراکترهایی با rig پیچیده مثل Rigify یا Auto-Rig Pro دارید، این افزونه نجاتبخشه. مراحل استفاده سادهاند: ابتدا یک Vertex Group تعریف میکنید برای قسمتهایی که نیاز به اصلاح دارند، سپس Modifier مخصوص Eye Corrector را روی مش پلک اعمال کرده، آیبال را بهعنوان منبع جهت چشم تعیین میکنید، و از Gizmo مربوطه برای تعیین موقعیت استراحت چشم استفاده میشود.
کافیست تنظیمات Radius، مقدار Bump برای قرنیه و گزینه «Self Intersection Fix» را بهدرستی انتخاب کنید تا پلکها در حالتهای مختلف تداخل نداشته باشند. از نقاط قوتش میتوان به کاهش مشکلات بصری رایج در چهرهها، افزایش واقعگرایی و سرعت در اصلاح پلکها اشاره کرد؛ ولی محدودیتهایی نیز دارد، بهخصوص وقتی Mesh زیر Subdivision Modifier باشد یا پلکها کاملاً نزدیک به چشم باشند که ممکن است باز هم نیاز به اصلاحات دستی داشته باشید. در کل، Eye Corrector انتخابی عالی برای طراحان شخصیت و انیماتورهایی است که به دنبال بهبود کیفیت چهره در رندرها و انیمیشنهای خود هستند.
قابل توجه است که این افزونه به صورت فایل blend. می باشد!
دمو از پلاگین:



















نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.